Fra højre: Lone Hørslev. Foto: Henrik Sørensen, Peter Laugesen. Foto: Martin Dam, Pia Tafdrup. Foto: Simone Lilmoes, Marianne Larsen. Foto: Klaus Holsting, Martin Glaz Serup. Foto: Simon Klein Knudsen. Layout: Holstebro Bibliotek

Deltag i arrangementet

7,5 digtere åbner sproget - UDSOLGT

16.05.24
En poesifestival torsdag den 16. maj i Laden og rundt omkring i byen i anledning af Holstebros 750 års jubilæum

Holstebro fejrer som bekendt sit 750 års jubilæum her i 2024. Poesioplæsningsarrangementet, Poesi på en torsdag, der har virket siden 2007 i byen, har i den anledning organiseret en ekstra og mangfoldig poetisk begivenhed.

Til lejligheden har Poesi på en torsdag inviteret syv af dansk digtnings mest fremragende udøvere til at læse op af deres værker torsdag den 16. maj. Både forskellige steder rundt i Holstebro i løbet af dagen og ved et sprudlende aftenarrangement i Laden kl. 20.00, hvor oplæsningerne vil være omkranset af Odin Teatrets Husorkester med gæsters inciterende musik.

De inviterede digtere er:

Pia Tafdrup, Peter Laugesen, Marianne Larsen, Asger Schnack, Thomas Boberg, Lone Hørslev og Martin Glaz Serup. I det festlige poesiarrangement deltager desuden Dansk Talentakademi med syv af sine dygtige elever på Forfatterlinjen, ledet af digteren Louise Juhl Dalsgaard.

Den poetiske begivenhed finder, som sagt, sted i Laden, Brogårdsvej 4 i Holstebro torsdag den 16. maj kl. 20.00. De oplæsninger, der vil ske i offentlige sammenhænge i dagtimerne, offentliggøres gennem sociale medier i løbet af den kommende tid samt på Holstebro Kunstmuseums og Odin Teatrets hjemmesider.

Poesi på en torsdag arrangeres af:
Holstebro Bibliotek, Holstebro Gymnasium og Hf, Uddannelsescentret Holstebro, Holstebro Kunstmuseum, Laden, Lemvig Boghandel og Odin Teatret.

Billetter købes ved indgangen og gennem Holstebro Kunstmuseums online-billetsalg.

Begivenheden er støttet af Holstebro Kommunes byjubilæumspulje, Statens Kunstfond og Færchfonden.