Mød forfatter Peter Adolphsen

Kirkestræde 13
7500 Holstebro
Danmark

Du kan opleve forfatter og performer Peter Adolphsen, når han fortæller om livet som forfatter, inspirationskilder og skrivemetoder. Undervejs giver han smagsprøver på forfatterskabet, når han læser op fra bagkataloget af originale, legesyge, fantasifulde og ofte humoristiske historier.

Seks stjerner til ny roman

Berlingske Tidende gav Peter Adolphsens nye bog med den kryptiske titel ’Ellepigen Pif & 42, den tavse guru’ fra foråret 2024 seks stjerner og kaldte den intet mindre end formidabel. Avisen skrev også, at romanen er som at læse H.C. Andersen på svampe. Peter Adolphsen er især kendt for sine eksperimenterende historier, hvor figurerne kommer ud for uforudsigelige og besynderlige ting. Han er uddannet på Forfatterskolen og har skrevet både romaner, kortprosa og børnebøger.

Gå ikke glip af et berigende, forunderligt og usædvanligt litteratur- og forfattermøde, når Peter Adolphsen slår vejen forbi Holstebro Bibliotek.

Et samarbejde mellem Dansk Talentakademis Forfatterlinje og Holstebro Bibliotek betyder, at du kan opleve danske forfattere live på biblioteket. Her fortæller de om deres bøger, inspirationskilder og livet som forfatter.