Foredrag og koncerter

Mød forfatter Peter Øvig Knudsen

Foto: Simon Klein Knudsen
Om bogen ’Min mor var besat’
Adgang: 150 kr.
Bibliotekssalen
I samarbejde med
Holstebro Højskoleforening

Kirkestræde 13
7500 Holstebro
Danmark

I november 2016 døde Peter Øvigs mor. Allerede samme dag besluttede forfatteren, at han ville skrive en bog om sin deprimerede mor. Også bogens titel stod lysende klar for ham: Min mor var besat.

Peter Øvig Knudsen fortæller om at vokse op som barn af en psykisk syg mor, ligesom han giver et billede af de mange andre traumatiske hemmeligheder bag de pæne facader i barndommens parcelhuskvarter.

En personlig kamp

Men han beretter også om, hvordan noget begyndte at gå i skred i ham selv, da han under arbejdet med bogen fik adgang til sin mors psykiatriske journaler, og han selv røg ind i en alvorlig depression – præcis som sin mor.

Da han efter to måneders psykiatrisk indlæggelse og syv elektrochok blev udskrevet, havde han ændret sit syn på moren, hendes sygdom og psykiatrien.

Du kan opleve Peter Øvig Knudsen fortælle den grumme og hjerteskærende historie om sin mors alvorlige depression.

Arrangementet er et samarbejde mellem Holstebro Højskoleforening og Holstebro Bibliotek.