Foredrag og koncerter

Sandhed, løgn og bullshit

Forudsættelser og underforståelser i sproget
Bibliotekssalen
I samarbejde med
Holstebro Folkeuniversitet

Kirkestræde 13
7500 Holstebro
Danmark

I foredraget introducerer professor emeritus Ole Togeby de vigtige elementer af sprogvidenskaben, som gør læsere i stand til at gennemskue halve sandheder og hele løgne, ondartet bullshit og spøgefuld ironi i alt fra vores politiske til private omgang med hinanden.

Måske kommer du gratis til foredrag ved Holstebro Folkeuniversitet? Flere uddannelsesinstitutioner og arbejdspladser er storkunder og har gratis adgang. Læs mere på holstebrofolkeuniversitet.dk.

Om Holstebro Folkeuniversitets Vidensfestival 2024

Synes du også, at det kan være svært at navigere i strømmen af information og viden, der konstant er tilgængelig?
I efteråret 2024 afholder Holstebro Folkeuniversitet Vidensfestival med temaet ’I sandhedens tjeneste’. Igennem ni foredrag på Holstebro Bibliotek bliver du klogere på kritisk tænkning, konspirationsteorier og fake news. Temaerne spænder bredt lige fra valg i USA, over klimavenlig mad, til Søren Kierkegaards filosofi. Danske forskere indenfor hvert deres forskningsfelt præsenterer seneste viden, og der vil være mulighed for spørgsmål og diskussion efterfølgende.

Vidensfestivalen er støttet af Folkeuniversitetets Komitéstyrelse og Holstebro Kommune.

Pris: 50 kr.
Folkeuniversitetets storkunder og studerende kan hente gratis billetter