Skumringstime

Adgang: Gratis
Bibliotekssalen
Foreningen NORDEN Holstebro

Hvert år i november måned afholder vi den stemningsfulde og traditionsrige Skumringstime. Sammen med de øvrige nordiske lande og Baltikum viderefører vi traditionen med at tænde lys og læse højt i den allermørkeste tid på året.

Vi skal i år sammen lytte til et uddrag af romanen ’Skygge-Baldur af den islandske forfatter Sjón. Bogen blev tildelt Nordisk Råds litteraturpris i 2006. Teksten er udvalgt til højtlæsning i hele Norden denne aften. Bogen blev tildelt Nordisk Råds Litteraturpris i 2006. Højtlæser er billedkunstner Sara Holm Strandby, som er initiativtager til Bystuen i Vinderup og andre projekter i Holstebro Kommune.

Biblioteket anbefaler et udvalg af romaner af nordiske forfattere, så du får inspiration til efterårets og vinterens læsning.

Arrangører er Foreningen NORDEN Holstebro og Holstebro Bibliotek.