Gambling og ludomani

Mød Claus Elgaard og Michael Jørsel. Når det, der begynder som en fælles aktivitet og hyggestund med kammeraterne, udvikler sig og tager over på dit liv.
Adgang: Gratis
Bibliotekssalen
I samarbejde med
  • Holstebro Elitesport
  • Center for Ludomani

Kirkestræde 13
7500 Holstebro
Danmark

Tusindvis af danskere er ramt af alvorlige problemer med spil og gambling. Center for Ludomani fortæller i en ny kampagne, at 30 danskere - dagligt - har selvmordstanker som konsekvens af pengespil. Men hvordan er det kommet så langt ud? Hvad er historien og udviklingen omkring gambling?

Michael Jørsel og Claus Elgaard holder sammen et meget personligt foredrag om deres oplevelser med ludomani. De kommer også med gode råd til unge og deres forældre. Hvad skal man som forældre være opmærksom på? Hvilke symptomer indikerer, at en person er på vej ud i ludomani? Hvor kan man få hjælp?

Om Michael Jørsel og Claus Elgaard
Michael Jørsel  åbnede Center for Ludomani i 1998, og var indtil 2022 leder af stedet. Han ved meget om gamblingens udvikling og konsekvenser. Michael Jørsel har været taler på de største konferencer om spil over hele verden, og han har udgivet bogen ’Ludomani - ikke flere indsatser tak’.

Claus Elgaard har i over 20 år været et kendt ansigt på både TV2 og DR, men han har også en historie som ludoman, der var tæt på at ende tragisk. Siden Claus Elgaard kom ud af sin ludomani, har han været aktiv i kampen for at oplyse om pengespil og de konsekvenser, der kan følge med. Claus Elgaard har udgivet bestseller-bogen ’Med livet som indsats’.

Arrangementet er lavet i et samarbejde mellem Holstebro Elitesport, Center for Ludomani og Holstebro Bibliotek.