TIDSKAPSLEN 2074 – En besked til fremtiden fra Holstebro 2024

Arkivar Stig Asbjørn Vestergaard efterlyser bidrag til en tidskapsel, der først åbnes i 2074.
Lokalhistorisk Arkiv Holstebro inviterer hele byens borgere til at blive en del af en helt særlig historisk begivenhed:
Indsamlingen af materialer til en tidskapsel, der skal gemmes væk i 50 år og åbnes i forbindelse med Holstebros 800-års jubilæum i 2074.
I samarbejde med
Holstebro Lokalhistorisk Arkiv

Kirkestræde 13
7500 Holstebro
Danmark

Tidskapslen, som vil rumme personlige bidrag fra 2024, giver en enestående mulighed for at efterlade et varigt aftryk til fremtidens generationer. Alle opfordres til at deltage og bidrage med minder, der repræsenterer deres liv og hverdag i dag.

Arkivar Stig Asbjørn Vestergaard fra Holstebro Lokalhistorisk Arkiv uddyber: "Det kan være alt fra et brev til fremtiden, en dagbog, billeder, tegninger, en playliste eller endda en video. Det vigtigste er, at bidraget afspejler, hvem vi er som mennesker i 2024."

Indsamlingen starter den 11. oktober 2024, når Holstebro fejrer afslutningen på jubilæet. Deltagerne kan aflevere deres bidrag personligt ved indsamlingsboden på Holstebro Bibliotek fra kl. 15.00 til 20.00. For dem, der foretrækker at indsende digitalt materiale, kan dette ske via e-mail til tidskapsel@holstebro.dk.

Holstebro Lokalhistorisk Arkiv gør opmærksom på, at større genstande, batteridrevne apparater samt let nedbrydelige materialer ikke kan medtages i tidskapslen.

Denne tidskapsel vil blive bevaret sikkert i arkivets samling i de næste fem årtier, før den åbnes for at vise fremtidens indbyggere i Holstebro, hvordan livet var i 2024.

Bibliotekets åbningstid er denne dag forskudt og der er åbent i tidsrummet kl. 14.00 - 21.00

Her kan du se hvad der sker i byen til den store finale den 11. oktober: www.holstebro750.dk/finalen