Foredrag og koncerter

Fakta og myter om børns udvikling

Om søvn, bevægelse og skærmforbrug
Bibliotekssalen
I samarbejde med
Holstebro Folkeuniversitet

Kirkestræde 13
7500 Holstebro
Danmark

Må man vække et sovende barn? Skal børn kravle, før de kan gå? Kan små børn huske? Er det skadeligt for barnet at kigge på en skærm? Og hvilken rolle spiller rækkefølgen i en søskendeflok for barnets udvikling?

Når det kommer til børn, findes der mange fortællinger om og holdninger til, hvad der former og driver deres udvikling. Vi higer efter denne viden, så vi kan hjælpe de små med at udvikle sig på den bedst tænkelige måde, men det kan være vanskeligt at navigere i al den information, vi i dag omgiver os med. Hvilke udsagn er der videnskabeligt belæg for – og hvilke er der ikke? Hvad er fup, og hvad er fakta?

Få indblik i centrale områder af børns udvikling ud fra en nuanceret, kritisk og videnskabelig tilgang, og bliv bl.a. klogere på skærmbrugs betydning for børns udvikling. Der vil primært være fokus på de tidlige leveår og op til førskolealderen. Foredraget henvender sig til forældre, bedsteforældre, fagpersonale og alle andre med interesse for emnet.

Forelæser er Toril Sveistrup Jensen, Adjunkt, cand.psych., PhD , Socialrådgiveruddannelsen, Campus Aarhus C.

Måske kommer du gratis til foredrag ved Holstebro Folkeuniversitet? Flere uddannelsesinstitutioner og arbejdspladser er storkunder og har gratis adgang. Læs mere på holstebrofolkeuniversitet.dk

Om Holstebro Folkeuniversitets Vidensfestival 2024

Synes du også, at det kan være svært at navigere i strømmen af information og viden, der konstant er tilgængelig?
I efteråret 2024 afholder Holstebro Folkeuniversitet Vidensfestival med temaet ’I sandhedens tjeneste’. Igennem ni foredrag på Holstebro Bibliotek bliver du klogere på kritisk tænkning, konspirationsteorier og fake news. Temaerne spænder bredt lige fra valg i USA, over klimavenlig mad, til Søren Kierkegaards filosofi. Danske forskere indenfor hvert deres forskningsfelt præsenterer seneste viden, og der vil være mulighed for spørgsmål og diskussion efterfølgende.

Vidensfestivalen er støttet af Folkeuniversitetets Komitéstyrelse og Holstebro Kommune.

Pris: 50 kr.
Folkeuniversitetets storkunder og studerende kan hente gratis billetter