Foredrag og koncerter

Myter og fakta om klimavenlige fødevarer

Hvad er sandt og hvad er falsk?
Bibliotekssalen
I samarbejde med
Holstebro Folkeuniversitet

Kirkestræde 13
7500 Holstebro
Danmark

Som en del af Vidensfestivalen 2024 vil Jørgen E. Olesen sætte fokus på myter og fakta om klimavenlige fødevarer. Hvad er godt og hvad er skidt? Hvad er sandt og hvad er falsk? Kan vi regne med producenternes klimamærkning, og er CO2 neutrale fødevarer virkelig CO2 neutrale?

Forelæser er Jørgen Eivind Olesen, Professor og institutleder ved Institut for Agroøkologi, Aarhus Universitet.

Måske kommer du gratis til foredrag ved Holstebro Folkeuniversitet? Flere uddannelsesinstitutioner og arbejdspladser er storkunder og har gratis adgang. Læs mere på holstebrofolkeuniversitet.dk

Om Holstebro Folkeuniversitets Vidensfestival 2024

Synes du også, at det kan være svært at navigere i strømmen af information og viden, der konstant er tilgængelig?
I efteråret 2024 afholder Holstebro Folkeuniversitet Vidensfestival med temaet ’I sandhedens tjeneste’. Igennem ni foredrag på Holstebro Bibliotek bliver du klogere på kritisk tænkning, konspirationsteorier og fake news. Temaerne spænder bredt lige fra valg i USA, over klimavenlig mad, til Søren Kierkegaards filosofi. Danske forskere indenfor hvert deres forskningsfelt præsenterer seneste viden, og der vil være mulighed for spørgsmål og diskussion efterfølgende.

Vidensfestivalen er støttet af Folkeuniversitetets Komitéstyrelse og Holstebro Kommune.

Pris: 50 kr.
Folkeuniversitetets storkunder og studerende kan hente gratis billetter