Foredrag og koncerter

Dansk Talentakademi
Dansk Talentakademis Forfatterlinje

Helgolandsgade 24

Som opvarmning til Holstebro Pride inviterer Dansk Talentakademi og Holstebro Bibliotek til en talk med forfatteren Mads Ananda Lodahl. Han fortæller om kærlighed, identitet, køn og seksualitet og det at være på kant med forskellige normer i samfundet. Han har 20 års erfaring som foredragsholder, især for unge, og Mads har efterhånden skrevet en hel del bøger.

I 2021 debuterede han som romanforfatter med kærlighedshistorien ’Sauna’, som kommer som film på Nordisk Film næste år. Romanen kredser om forelskelse, ungdom, køn, seksualitet og LGBT+-miljøet.

I novellesamlingen ’Soft Boys’ fra 2023 følger vi 10 mærkelige teenagedrenge, der bor i en landsby og finder støtte de mest uforudsigelige steder.

Mads Ananda Lodahl er født og opvokset i Herning, hvor det at være anderledes og skille sig ud fra normen i 1990’erne ikke var nemt.

Et samarbejde mellem Dansk Talentakademis Forfatterlinje og Holstebro Bibliotek betyder, at du kan opleve danske forfattere live i Holstebro. Her fortæller de om deres bøger, inspirationskilder og livet som forfatter.